کولر گازی بانه

خرید کولر گازی واسپلیت

کولر گازی بانه

خرید کولر گازی واسپلیت

علت یخ زدن کولرگازی چیست ؟

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۰۵ ب.ظ

چرا کولر گازی یخ می زند ؟

معمولا یخ زدن کولرگازی ۲ حالت دارد یا یونیت داخلی آن یخ می زند و برفک می گیرد یا یونیت خارجی کولرگازی یخ می زند.

یخ زدن کولرگازی در فصل تابستان به عوامل زیادی بستگی دارد که در اینجا به دلایل مهم آن اشاره می نماییم.

 

مهمترین دلایل یخ زدن کولرگازی

یکی از شایعترین دلایل یخ زدن کولرگازی در حالت سرمایش کم بودن گاز موجود در سیستم تهویه مطبوع می باشد.اگر کولرگازی نشتی داشته باشد باید آن را امتحان کنید که در مقاله علت نشت گاز در کولرگازی توضیح دادیم که برای جلوگیری از نشتی گاز چه باید کرد.پس بهترین راه برای رفع این مشکل تماس با تعمیرکار ماهر برای بررسی نشتی گاز است که با برطرف کردن این نشتی مشکل یخ زدن کولر گازی هم حل می شود.

اگر کولرگازی در حالت گرمایش باشد و یونیت داخلی یخ بزند احتمالا یا شیر چهارطرفه کولرگازی مشکل دارد و یا اینکه برد کولرگازی دچار مشکل شده است.

یکی دیگر از دلایل یخ زدن کولرگازی تمیز نبودن و کثیف بودن فیلتر هوای کولرگازی است که می توانید با شستشوی فیلتر کولرگازی مشکل یخ زدن را حل کنید.

 

گرفتگی در لوله های کولر گازی یا قطعات داخلی کولر گازی

اگر لوله مویی یا قطعاتی مانند شیربرقی کولرگازی یا لوله های ارتباطی کولرگازی دارای گرفتگی باشند امکان یخ زدن کولر گازی بسیار زیاد است.

خرابی فن بلوور یا همان فن داخلی

یکی از مهمترین قطعات کولرگازی ها فن بلوور داخلی آنها می باشد که باعث کشیده شدن هوای گرم به داخل پنل می شود که با تماس با کویل های اواپراتور سرد به هوای سرد تبدیل شده و به محیط اطراف بازگشت داده می شود. اگر فن بلوور نتواند هوای سرد را به راحتی از روی کویل های داخلی یعنی اواپراتور تخلیه کند حتما پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد اما تخلیه نشدن کامل هوا از روی فین های پنل داخلی می تواند به دلیل کثیف بودن فیلتر های کولر گازی ، خرابی فن بلیور ، سوختن موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی باشد که باید حتما بررسی شوند.

البته انجام این کار از عهده افراد معمولی خارج است و باید حتما تعمیرکار ماهری به شما کمک کند تا برای سیستم تهویه مطبوع شما مشکلی پیش نیاید.

یکسره کار کردن کمپرسور کولرگازی

اگر به دلیل مشکلاتی مانند خرابی برد فرمان یا خرابی سنسور کولر گازی یا خرابی کمپرسور کولر گازی شما به صورت یکسره کار کند باعث یخ زدن کولرگازی در پنل داخلی و قسمت هایی از کولر گازی خواهد شد.

 

گرفتگی لوله درین

اگر لوله درین گرفته باشد آب و رطوبت محیط که باید از کولرگازی خارج شود برگشت داده می شود و باعث یخ زدن کولرگازی می شود.

 

 

استفاده از کولر گازی در هوای نسبتا سرد

سیستم های تهویه مطبوع برای محدوده دمای مشخصی طراحی شده اند. هنگامی که سیستم تهویه مطبوع خود را روشن می کنید اگر هوای خارج از محیط ۶۲ درجه باشد، فشار داخل سیستم شما کاهش می یابد و این باعث می شود که سیستم تهویه مطبوع مرکزی شما یخ بزند .

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۰۱
  • ۴۷۴ نمایش
  • baneh cooling

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی