کولر گازی بانه

خرید کولر گازی واسپلیت

کولر گازی بانه

خرید کولر گازی واسپلیت

نکات مهم در مورد کولر گازی پنجره ای

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶ ب.ظ

کولر گازی پنجره ای یکی از سیستم های سرمایش تهویه مطبوع ساختمان است که با استفاده از برق سرمایش تولید می کند. کولر گازی پنجره ای در صنعت ساختمان کاربرد گسترده ای دارد و در ساختمان های مسکونی و تجاری کوچک جایگاه خوبی دارد.

کولر گازی پنجره ای مانند سیستم پکیج می باشد و تمام قطعات در یک محفظه قرار دارند همانگونه که در شکل زیر می بینید نصب آن ها باید به صورتی باشد که کندانسور به سمت بیرون باشد و قسمت اواپراتور کولر گازی پنجره ای به سمت داخل باشد هوای داخل توسط شبکه ی جلوی کولر گازی بطور مداوم مکش می شود وبا عبور از کویل اواپراتور خنک می شود همچنین جلوی کولر اهرمی وجود دارد که با حرکت دادن آن دریچه ی کوچکی بین اواپراتور و کندانسور باز می شود و در این حالت مقداری از هوای تازه به داخل وارد می شود و در این سیستم نیز گرما از سیستم داخل گرفته شده وبه محیط بیرون انتقال پیدا میکند.از جمله مشکلات کولرهای گازی پنجره ای مسایل ظاهری نصب و سر وصدای زیاد کمپرسور به دلیل نزدیکی کمپرسور با محیط تحت تهویه مطبوع می باشد.

کولر گازی پنجره ای

نحوه کار کولر گازی پنجره ای چگونه است

کولر گازی پنجره ای معمولا برای تغییر شرایط هوا در منازل و ساختمان های مسکونی با مقیاس کوچک نصب می شود.

مکانیسم عملکرد کولر گازی پنجره ای به این شکل است که با استفاده از یک سیکل سرمایش و گرمایش هوا را خنک می کند وآن را در محیط به گردش در می آورد.

به این منظور یک فن داخل سیستم کولر گازی تعبیه شده است که با چرخش خود هوای محیط را با انجام مکش وارد سیستم می کند و با توجه به شرایط جوی موجود ، هوای محیط را گرم و یا سرد می نماید.

بخش سرمایش یک کولر گازی پنجره ای از یک شیر انبساط و کویل سرد تشکیل شده است. مکانیسم سرمایش به این طریق است که واحد کنترل کننده هوا، هوا را از میان لوله های مسی اواپراتو که حامل جریان تبرید است به داخل محیط می وزد.

کمپرسور وسیله ای است که با یک موتور الکتریکی کار می کند و در طول یک سیکل تبرید عمل میکند و با ایجاد تغییرات فشار بر روی مبرد باعث می شود که مبرد از ناحیه کم فشار به ناحیه پرفشارسیستم انتقال پیدا کند که منطقه با دمای بالا بعنوان منبع گرما شناخته میشود،کل فرآیند مذکور موجب کاهش دمای محیط شود، و دو منطقه گرمایش و سرمایش را ایجاد می کند.

حالا زمان آن رسیده که بدانیم چگونه خانه شما توسط کولر گازی پنجره ای سرد می شود. گاز مبرد درون کمپرسور کولر گازی پنجره ای متراکم شده و با فشار به سمت کندانسور رفته ودر آنجا با از دست دادن گرما تبدیل به مایع می شود ، سپس مایع خروجی کندانسور از لوله ی مویی یا شیر انبساط عبور کرده و دچار افت شدید می گردد که در اثر این افت فشار مقداری حالت دوفازی به خود می گیرد و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می گردد. در محل اواپراتور کولر گازی پنجره ای ، مبرد تحت تاثیر دمای محیط تبخیر و مجدد تبدیل به گاز می گردد. لذا ماده مبرد، سرمای خود را به محیط یا همان لوله های اواپراتور می دهد و با گردش فن و دمیدن هوای سرد اطراف کویل به داخل محیط سرمایش ایجاد می گردد. مبرد تبخیر شده  و توسط کمپرسور مکش می شود و وارد سیکل می گردد. بعد از این مرحله ، مراحل فوق تکرار می شود و در نهایت موجب سرمایش فضا می شود.

ویژگیهای مهم کولر گازی پنجره ای

در هنگام خرید کولر گازی پنجره ای ، خوب است که امکانات اضافی و فواید آن ها را در نظر داشته باشید. این امکانات اضافی با هدف تسهیل عملکرد دستگاه تعبیه شده اند و در برخی موارد، می توانند باعث افزایش بازده کلی آن ها شوند.

  1. ترموستات
  2. کنترل از راه دور
  3. تنظیم سرعت فن
  4. تایمر قابل برنامه ریزی
  5. تنظیم جهت پرتاب باد
  6. نوع فیلتر
  7. رده انرژی

کولر گازی پنجره ای

  1. ترموستات کولر گازی پنجره ای

ترموستاتِ رویِ دستگاه امکان کنترل میزان سرمایش خروجی را به شما می دهد. مدل های جدیدتر دارای یک ترموستات دیجیتال هستند که هم دمای انتخابی و هم دمای فعلی را نمایش می دهد. ترموستات های دیجیتال بهتر و دقیق تر بوده و دمای ثابت تری را در اتاق برقرار می سازند. این ترموستات ها دارای قابلیت خاموشی خودکار هستند که به طور خودکار کولر را روشن و خاموش می کنند تا دمای مطلوب در اتاق حفظ شود. مدل های قدیمی دارای یک ترموستات مکانیکی هستند که می توان با چرخاندن درجه، دما را تنظیم کرد.

  1. تنظیم سرعت فن

تنظیم سرعت فن دستگاه بر سرعت خنک شدن فضا تاثیر می گذارد. نوعاً می توان سرعت فن را در دو حالت (کند و تند) یا سه حالت (کند، متوسط، تند) تنظیم کرد. تنظیم فن بر میزان صدای کولر تاثیر می گذارد. اگر کولر در اتاق خواب نصب شده باشد، این قابلیت خیلی خوب است زیرا می توانید در هنگام شب فن را در حاکت کندتر و کم صداتر قرار دهید.

  1. کنترل از راه دور

کنترل از راه دور به شما امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از دکمه های نصب شده روی بدنه کولر، آن را به کار بیندازید. کنترل های استاندارد امکان تنظیم دما و سرعت فن را فراهم می آورند در حالی که برخی کنترل ها نیز دارای نمایشگر دما هستند. به علاوه، برخی کولرها در قسمت جانبی خود دارای نگهدارندۀ آهنربایی هستند که می توان کنترل را در آنجا قرار داد.

  1. تایمر قابل برنامه ریزی

تایمر به شما امکان می دهد زمان شروع و توقف را مشخص کنید. این کار به مدیریت مصرف انرژی کمک می کند. تایمرها را می توان در فواصل زمانی یک ساعته تنظیم کرد و معمولاً قابلیت تنظیم زمان تا ۱۲ یا ۲۴ ساعت نیز وجود دارد. وقتی کولر خاموش است، می توان با تنظیم تایمر زمان روشن شدن خودکار کولر را تعیین کرد. وقتی کولر روشن است، می توان با تایمر زمان خاموش شدن آن را تنظیم کرد.

  1. کنترل جهت پرتاب باد   

شبکه های قابل تنظیم امکان تنظیم جهت باد کولر را فراهم می آورند. اگر قرار است کولر در اتاق نشیمن نصب شود، تنظیم جهت باد باعث می شود که باد کولر مستقیماً به سمت افرادی که در اتاق نشسته اند دمیده نشود. اگر از پنکه سقفی یا رومیزی نیز استفاده می کنید، تنظیم جهت باد کولر به بهینه شدن جریان هوا در اتاق کمک می کند.

    1. نوع فیلتر

استاندارد – متدوال ترین نوع فیلتر یک فیلتر پایه است که باید به صورت دوره ای آن را تعویض کرد تا جریان هوا و تصویه هوا به خوبی انجام شود.

قابل شستشو – این فیلترها را می توان در سینک آشپزخانه یا در حمام شست و نیازی به خرید یک فیلتر جدید نیست. این فیلترها خیلی مقاوم هستند و می توان آن ها را بارها شست و استفاده کرد.

  1. رده انرژی

بازده کولرهایی که دارای رده انرژی هستند تا ۱۵% بیشتر از کولرهای معمولی است. بسته به اینکه چه میزان از کولرتان استفاده می کنید، بازده انرژی نیز می تواند یکی از موارد مهم باشد.

فاکتورهای دیگر برای خرید کولر گازی پنجره ای

اگر تهویه مطبوع خود را در نزدیکی گوشه ای از اتاق قرار می دهید، جایی را انتخاب کنید که بصورت مستقیم به سوی شما پرتاب شود. اگر شما نیاز به نصب سیستم تهویه مطبوع در انتهای باریک یک اتاق طولانی دارید، مدل هایی را انتخاب نمایید که دارای فن حالت توربو هستند که می توانند هوا را به اتاق برسانند. ویژگی های دیگری هم هستند که باید به آنها توجه کنید از جمله داشتن فیلتری که براحتی می توانید اسلایدها را از کولر گازی پنجره ای جدا کنید و بصورت منظم آن را تمیز کنید.

  • داشتن فیلتری برای راحت تمیز کردن اسلایدها
  • نمایشگر دیجیتالی برای تنظیمات ترموستات
  • ریموت کنترل
  • تایمر

خرید کولر گازی پنجره ای از بانه

اگر قصد خرید کولرگازی پنجره ای از بانه را دارید می توانید با کارشناسان کولر گازی بانه کولینگ تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.فروشگاه کولر گازی بانه کولینگ با سابقه ای  بیشتر از ۱۰ سال در زمینه فروش کولرگازی و اسپلیت اینورتر،کولرگازی پرتابل ، کولرگازی ایستاده و پنجره ای فعالیت می کند.

کولر گازی پنجره ای بانه را می توانید با مناسب ترین قیمت ، نصب رایگان و گارانتی معتبر از فروشگاه ما تهیه کنید.برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۲/۲۴
  • ۵۲۳۹ نمایش
  • baneh cooling

نظرات (۱)

مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا از موضوعاتی است که تا حد زیادی قابل توجه کارشناسان هواشناسی است. دستگاه تصفیه هوا وسیله­ایی است که برای تمیز کردن فضای خانه و اماکنی مانند بیمارستان، اداره، مدارس و بسیاری از اماکن عمومی دیگر به کار برده می­شود. دستگاه تصفیه هوا این توانایی را دارد که انواع نا­خالصی­ ها، گرد و غبار، دود و بو را از بین ببرد. دستگاه تصفیه هوا دارای مزایای زیاد و همچنین معایبی است که در این مقاله مورد بررسی قرار می­گیرد تا قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا و  دستگاه ضد عفونی کننده هوا بتوانید انتخاب مطمئنی داشته باشید.

 

عملکرد دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا با توجه به کاربردی که دارد متشکل از یک یا چند فیلتر است. این دستگاه همچنین یک فن دارد که هوای آلوده را می­گیرد و آن را به چرخش درمی­آورد. فیلتر موجود در دستگاه، آلاینده­ ها و ذرات آلوده را به خود جذب می­کند و سپس هوای تمیز و پاک را وارد محیط می­کند.

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا معمولاً از جنس فایبر گلاس، فیبر و توری هستند و برای این که دستگاه کارکرد بهتری داشته باشد، باید به موقع عوض شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی