کولر گازی بانه

خرید کولر گازی واسپلیت

کولر گازی بانه

خرید کولر گازی واسپلیت

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

کمپرسور چیست؟

کمپرسور کولر گازی قسمت اصلی و شاخص سیستم تهویه مطبوع  و  کولر گازی ها  به شمار می روند. کمپرسور، گاز را از اواپراتور مکش و به سمت کندانسور هدایت می نماید. کمپرسور گاز یک دستگاه مکانیکی است که فشار گاز را افزایش و حجم آن را کاهش می‌دهد. کمپرسور هوا نوع خاصی از کمپرسور گاز است.

 

شباهت کمپرسورها و پمپ ها

کمپرسورها شبیه پمپ‌ها عمل می کنند. هردو فشار سیال را افزایش داده و می‌توانند این فشار را درون لوله جابجا کنند.از آنجاییکه گازها تراکم‌پذیر هستند، کمپرسور حجم گاز را نیز کاهش می‌دهد. مایعات نسبتا تراکم ناپذیر هستند و تنها اندکی فشرده می‌شوند، بنابراین کار اصلی یک پمپ فشار دادن و انتقال مایعات است.

 

 

  • baneh cooling

آیا شما هم با مشکل آب دادن از پنل کولرگازی خود روبرو شده اید ؟

آبریزش کولرگازی چیست و چرا این اتفاق می افتد؟ قبل از اینکه توضیح دهیم که علت آب دادن کولر گازی چیست بهتر است که درباره نحوه کار کولر گازی و اینکه اصلاً این آب از کجا وارد کولر گازی می‌شود و منبع اصلی آن کجاست توضیح دهیم.

علت آب دادن کولر گازی

رطوبت چیست : به‌طور ساده رطوبت به بخار موجود در هوا گفته می‌شود که بسیار شفاف و بی‌رنگ است و با چشم قابل‌دیدن نیست  تا زمانی که دمای آن تغییر کندو ازحالت گاز به مایع تبدیل شود  مثلاً وقتی شما یک لیوان آب‌خنک را در تابستان بیرون از یخچال می‌گزارید دور آن شبنم نشسته این همان رطوبت هواست که به دلیل تغییر دما به شکل مایع تغییر حالت می‌دهد.

نسبت رطوبت تمام مناطق آب و هوایی باهم متفاوت است مثلاً مناطق گرم خشک دارای کمترین رطوبت و مناطق ساحلی دارای بیشترین رطوبت است که اصطلاحاً  به آن شرجی میگویند.

هرچقدر رطوبت هوا بالاتر برود بدن شما احساس گرمای بیشتری کرده و مغز فرمان عرق کردن را برای خنک کردن شما صادر می‌کند ولی وقتی بدن خنک نمی‌شود آنقدر این کار ادامه پیدا می‌کند که باعث از دست دادن آب ،املاح و مواد شیمیایی مورد نیاز بدن می شود که به این نوع هوا ، هوای دارای رطوبت زیاد می گویند.

  • baneh cooling